嚜� » Forum G羹n Zileli escort bayan, ankara escort, antalya escort, escort, porno izle

Forum

Genel yorumlar覺n覺z覺n yan覺 s覺ra, k羹f羹rlerinizi de bu b繹l羹me yazabilirsiniz..


Email this post Email this post

  • Ask Question


    1. 1 G羹n Zileli 4 May覺s 09 / 4pm

      Hayat覺nda hi癟 k羹f羹r etmeyen ilk k羹fr羹 etsin

    2. 2 G羹n Zileli 4 May覺s 09 / 5pm

      o zaman kimse k羹f羹r edemeyecek demektir

    3. 3 Mahir Zengin 5 May覺s 09 / 8am

      襤nanal覺m m覺?
      Say覺n Zileli.Sokakta her 羹癟 kelimenin ikisi argo.Ve bu argonun idettine maruz kalan ise kad覺n.

    4. 4 G羹n Zileli 5 May覺s 09 / 12pm

      Ben sadece bu setedeki “k羹f羹r edilebilir” duyurusuna bir nazire yapmak istemitim, 襤sa’n覺n “aran覺zda hi癟 g羹nah ilemeyen ilk ta覺 ats覺n” s繹z羹ne an覺t覺rma yaparak.

    5. 5 Anonim 27 Ocak 12 / 1am

      KEMAL BURKAY TRT HABER DE SAAT 23 DE YAPTII SYLE襤DE PKK 襤LE ERGENEKON 襤B襤RL襤襤 襤襤NDE D襤YOR..TM KONUMANIN TAMAMINI D襤NLEY襤P YORUMUNUZU PAYLAIRMISINIZ?

      SEMA ERBAY

    6. 6 G羹n Zileli 27 Ocak 12 / 7am

      Ne yaz覺k ki duyurunuzu bu sabah g繹rd羹m. 襤zlemek isterdim dorusu. Ama u kadar覺n覺 s繹yleyeyim ki, Kemal Burkay son zamanlarda iyi sinyaller vermiyor, AKp-Devlet’le ibirlii ve anlama i癟inde olduu izlenimi edindim ne yaz覺k ki ve onun ad覺na 羹z羹ld羹m. Bir de, Oral al覺lar’覺n gidip onu taa 襤sve癟’lerden getirmesinin bir anlam覺 vard覺 elbette.

    7. 7 Anonim 27 Ocak 12 / 10pm

      Burkay Ve calan; Hata 襤le Su癟 Aras覺ndaki Fark覺 Doru Okumak

      Kemal Burkay覺n lkeye d繹nmesiyle birlikte yaanan tart覺malar, K羹rd siyasetinin i癟inde bulunduu olumsuz tabloyu g繹stermesi ve bu olumsuz tablodan gereken derslerin 癟覺kar覺lmas覺 bak覺m覺ndan yararl覺 olmutur.

      Kemal Burkaya y繹nelk eletirilerin b羹y羹k k覺sm覺, T羹rk medyas覺n覺n kalem繹rlerini, devlet tetik癟ilerini aratmayacak d羹zeyde olduu i癟in bunlara eletiri yerine sald覺r覺 demek daha doru olur. Bu sald覺r覺y覺 yapanlar覺n kendilerini yazar, ayd覺n olarak g繹rmeleri ve y覺llard覺r bu tiplerin siyasette s繹z s繹yleyebilmeleri yaanan handikab覺 g繹stermesi bak覺m覺ndan ayr覺ca d羹羹nd羹r羹c羹d羹r.

      Esen r羹zg璽ra g繹re pozisyon belirleyen ve her zaman kiisel 癟覺karlar覺n覺 g繹zettikleri i癟in g羹癟l羹ye yardak癟覺l覺k yaparak politik arenada var olabilen bu sat覺l覺k kalemlerin maskeleri d羹羹r羹lmeden ve ger癟ek nitelikleriyle tehir edilmeden, eletiri ve sald覺r覺 aras覺ndaki ince 癟izgiyi tutturmam覺z olanakl覺 deildir. Dahas覺, kiilikli, onurlu ve K羹rdistan i癟in kafa yoran insanlar ile bu yardak癟覺 kesimi ayn覺 kefeye koyarak birilerine haks覺zl覺k yapm覺 oluruz; hak etmedikleri halde birilerini de insan yerine koymu oluruz.

      K羹rdistan politik 癟evreleri net 癟izgilerle baz覺 ay覺r覺mlar yapmak ve bu ay覺r覺mlara g繹re tutum belirlemek zorundad覺r; yoksa bu t羹r yaranmac覺, 癟覺karc覺 ve birilerinin tetik癟iliini yapman覺n 繹tesinde hi癟bir 繹zellii olmayan basit insanlar覺 dinlemek, katlanmak zorunda kal覺r.

      Bu tetik癟ilerin ortak 繹zellii, calan gibi bir ihanet癟iye dokunma cesaretine sahip olmad覺klar覺 i癟in, calan ve anlay覺覺n覺n sevmedii her kii ve kuruma sald覺rmalar覺d覺r.

      Kuzey K羹rdistan覺n i癟inde bulunduu durumdan ve yukarda s繹z羹 edilen niteliksiz insanlar覺n s繹z sahibi olmas覺nda b羹t羹n K羹rd politik ahsiyetlerinin/kurumlar覺n覺n sorumluluu/hatas覺 vard覺r kukusuz. Bu sorumluluk/hata, zaman覺nda gereken tavr覺 almad覺klar覺 i癟in; calan-devlet ilikisini cesaretle dillendiremedikleri ve tav覺r alamad覺klar覺 i癟in; t羹m olumsuzluklara ramen alternatif ve s羹rece m羹dahale edecek bir 繹rg羹tl羹l羹k salayamad覺klar覺 i癟in

      Bu a癟覺dan bak覺ld覺覺nda Kemal Burkay覺n da i癟inde bulunduu ve ge癟mite sorumluluk alm覺 t羹m politik kiiler eletirilebilir ve de eletirilmelidir de. Ancak bu eletiri, calan gibi bir ihanet癟iye/ibirlik癟iye y繹nelik eletiri d羹zeyinde asla olmamal覺d覺r. 羹nk羹 eksikleri olan, hata yapan ya da s羹rece gerektiinde gerekli m羹dahaleyi yapmayan politik kii ve kurumlar覺 eletirmek ile teslimiyet癟i, ibirlik癟i, a癟覺k ihanet癟i bir kiiyi eletirmek farkl覺d覺r.

      Bu nedenle onlar覺 ayn覺 kategoride g繹rmek b羹y羹k bir yanl覺t覺r.

      Bir kategori, hatalardan oluurken, dier kategori ihanetten oluuyor.

      Kemal Burkay ve dier K羹rd politik akt繹rlerin hi癟biri calan ile ayn覺 kategoride an覺lmay覺 hak etmiyorlar.

      Ayn覺 kategoride deerlendirenler sadece bu kiilere ve temsil ettikleri kurumlara deil, K羹rdistandaki t羹m deerlere de zarar vermi olurlar. 羹nk羹 K羹rd politik akt繹rlerini, hi癟bir deeri olmayan calan ile ayn覺 kategoride deerlendirilmeye tabi tutmak, sadece s繹z konusu akt繹rleri deersizletirmekle kal覺nmaz, t羹m K羹rdistani deerleri de bilerek/bilmeyerek deersizletirmek gibi bir yanl覺a s羹r羹kler insan覺.

      Bu a癟覺dan bak覺ld覺覺nda, PKK yardak癟覺lar覺 d覺覺nda kalan K羹rd politik 癟evrelerinin daha dikkatli olmas覺 ve sald覺r覺 yerine eletiriyi esas almas覺 gerekiyor. K羹癟羹k hesaplar uruna ve b覺rak覺n sald覺rs覺nlar mant覺覺yla seyirci kal覺nd覺覺nda, hem b羹t羹n deerlerden feragat etmi oluruz hem de yeniden deer yaratma ans覺m覺z覺 ortadan kald覺r覺r覺z.

      ok basit bir mant覺kla, calan ihanet etmi/ediyor; Burkay ve dier K羹rd politik 癟evreleri ise hata yapm覺lard覺r/bundan sonra da yapabilirler ay覺r覺m覺n覺 yapmak m羹mk羹nd羹r. calan覺 mahk羶m etmek, dierlerini ise eletirmek gerekiyor.

      Bata PSK gelenei olmak 羹zere K羹rd politik oluumlar覺 bir konuda netlemek zorundad覺rlar art覺k. PKK bir ihanet projesidir ve bu ihanet projesine a癟覺k ve net tav覺r almad覺k癟a Ulusal Demokratik bir anlay覺 gelitirilemez. Bu nedenle herkes PKK ile aras覺na mesafe koymal覺d覺r; aksi takdirde bug羹n olduu gibi yar覺n da PKK yardak癟覺lar覺n覺n sald覺r覺lar覺na maruz kal覺rlar.

      Yaanan bunca 癟irkin sald覺r覺ya ramen HAK-PAR ve PSKnin hala gerekli tutumu almam覺 olmas覺 ciddi olarak eletirilmesi gereken bir konudur. Bu eletiri, hemen hemen t羹m K羹rd politik kurum ve kiileri (PKKye destek verenler) i癟in de ge癟erlidir. Ge癟 kal覺nm覺 olsa da, yap覺lmas覺 gereken ey, iki ay 繹nce ve ge癟mite farkl覺 zamanlarda destek verdikleri bir anlay覺 taraf覺ndan sald覺r覺ya urayanlar覺n, bu destei geri 癟ekmeleri, halka 繹zeletiri vermeleri ve PKKye kar覺 net tav覺r almalar覺d覺r.

      Bu tav覺r al覺nd覺覺nda, hem PKK ile ulusal demokratik g羹癟ler aras覺ndaki fark; hem de K羹rdistanl覺 politik insanlar, yazarlar, ayd覺nlar ile yardak癟覺lar aras覺ndaki fark anla覺lm覺 olur

      http://www.nasname.com/tr/9639.html

    8. 8 Anonim 28 Ocak 12 / 12am

      sevsinler seni 繹calan ve dierleri bir deildir 繹calan ihanet癟i dierleri olumludur derken dierlerinden bir alternatif 癟覺karmak istiyorsun galiba tamda devlet-iktidar-sistem egemenlerininde yapmak istedii budur bunca a覺r bedelle bu seviyeye gelip imha ve inkara kar覺 varl覺覺n覺 ve onurunu kab羹l ettirip baarm覺 bir k羹rt 繹zg羹rl羹k hareketini tamda baard覺覺 yerden devlet-iktidar-sistem egemenlerinin kuca覺na teslim etme 癟abas覺 gibi geldi bana yukardaki yorum ayr覺ca 繹zg羹rl羹k癟羹 anarizmi savunan bizlerin eletirdii t羹rk ulusalc覺l覺覺 millicilii,devlet癟ilii,vesayet癟,lii,覺rk癟覺l覺覺,繹venizminin zehirledii zihinden yukardaki yorumun fark覺 nedir sadece t羹rk yerine k羹rt kelimesini deitirsek ayn覺 anlay覺 deilmidir?u anki bdp ve egemen k羹rt 繹zg羹rl羹k siyasetinin geldii yerin 癟ok gerisine d羹en yorumlar覺 yapanlar覺n anlay覺覺 tarihin 癟繹pl羹羹nde olduunu zaten pratikte kar覺l覺覺 olmamas覺 ile g繹r羹yoruz.bu anlay覺覺n k羹rt 繹zg羹rl羹k hareketini kendi ulusal kimliinin i癟ine hapsederek hem k羹rtlerin hemde t羹rklerin 繹zg羹rleebilmesinin ana dinamiini ilevsizletirmek isteyen sistemin efendilerinin projesi olduunu anlamamak i癟in k繹r olmak gerek

    9. 9 anonim'e 28 Ocak 12 / 12pm

      Bu adamlar覺n s繹zde 繹zg羹rl羹k癟羹 繹zde kemalist-ulusalc覺 olduunu da bir tek sen anlamad覺n, 繹zg羹rl羹k癟羹l羹k iddias覺 bir ingiliz taklit癟ilii ve avrupa maymunluundan ibaret (hani sa癟 uzatan, kafa sallayan rock m羹zik hayranlar覺 gibi) , maksat kemalizmin yeni bi癟ilerde savunulmas覺 .

    10. 10 Anonim 8 ubat 12 / 11pm

      erafettin El癟i daha d羹n ne demiti:
      2012-02-07 23:25

      Dewlet PKKy覺 dier K羹rt 繹rg羹tlerine kar覺 kurdu

      Silahl覺 m羹cadele asla tasvip edilemez

      Ergenekonun 繹nde gelen san覺klar覺ndan Perin癟ek calan覺n ak覺l hocas覺色

      Uur Mumcu PKK-M襤T izi 羹zerindeyken 繹ld羹r羹ld羹

      Bug羹n K羹rt yazar ve siyaset癟i Kemal Burkay, g繹r羹 ve a癟覺klamalar覺 nedeniyle PKKn覺n k羹f羹r, iftira, tehdit dolu bir lin癟 kampanyas覺na hedef iken, ona destek olaca覺na, Kemal Burkay覺 PKKy覺 eletirdii i癟in devlet yanl覺s覺 olmakla su癟layan, d繹n羹羹n羹 bir devlet projesi gibi g繹steren ve PKKy覺 kendi i癟indeki hain ve itiraf癟覺lardan baka kimseyi 繹ld羹rm羹yor deyip aklamaya 癟al覺an erafettin el癟i, daha iki-羹癟 y覺l 繹ncesi, milletvekili olmak i癟in PKKye yamanmam覺ken bak覺n neler s繹yl羹yordu:

      SOHBET VAKT襤M
      T羹rkiye”nin en tan覺nan K羹rt siyaset癟ilerinden biri olan erafettin El癟i ile Gaziosman Paa”daki b羹rosunda T羹rkiye”nin en 繹nemli meselelerini masaya yat覺rd覺k.
      Yener D繹nmez-Engin Kada

      PKK HANG襤 ARTLARDA KURULDU?

      PKK”y覺 istihbarat 繹rg羹tleri mi kurdu?

      Tabi bu mesele d羹nyan覺n her yerinde b繹yle. 襤stihbarat 繹rg羹tleri her t羹rl羹 yap覺lanman覺n i癟ine s覺zmaya 癟al覺覺rlar bu doald覺r. Bunun Ergenekon iddianamesinde de ifadesine rastl覺yoruz. Ergenekon”un sol 繹rg羹tlerden sa 繹rg羹tlere kadar s覺zabildiklerini g繹r羹yoruz ()

      S襤LAHLI MCADELE ASLA TASV襤P ED襤LEMEZ

      Siz bu yolu nas覺l buluyorsunuz?

      Bizim m羹cadelemiz, bir iddetin, silahl覺 m羹cadelenin siyasi sorunlar覺n 癟繹z羹m羹nde ara癟 olamayaca覺 羹zerinde duruyoruz. Bize g繹re bu tamamen siyasi bir sorundu. Bar覺癟覺l y繹ntemlerle bu sorun 癟繹z羹lebilir. iddet sorunu 癟繹zmeye el vermedii gibi 癟繹z羹ms羹zl羹e doru da s羹r羹kler. Biz ba覺ndan beri silahl覺 m羹cadelenin bu konuda ilerleme salayamayaca覺na ve T羹rkiye”nin geleceine zarar vereceini bu nedenle parti olarak ah覺s olarak da bu konudaki tavr覺m覺 tak覺nd覺. Silahl覺 m羹cadeleden uzak durdum ve bunu y羹r羹ten insanlarla aram覺za mesafe koyduk. Parti program覺m覺zda da bunu a癟覺k癟a belirtmiizdir.

      UUR MUMCU BU 襤Z ZER襤NDEYKEN LDRLD

      PKK”n覺n kuruluu ve varl覺覺 nas覺l deerlendirilmeli? Kimler kurdu PKK”y覺? Baz覺lar覺 K羹rtlerin siyasi ve k羹lt羹rel taleplerini f覺rsat bilerek PKK”y覺 kurdu mu demeliyiz?

      PKK”n覺n kuruluunda kukular var. 襤ddianamede 癟ok a癟覺k bir ekilde var. Bunun d覺覺nda Avni zg羹rel”in Radikal”de s繹zleri var. Daha 繹nce Abdullah calan”覺 Ankara”daki M襤T”in b羹rosunda kendisini g繹rd羹羹n羹 ifade etti. Bunun d覺覺nda bug羹n Ergenekon”un en 繹nde gelen san覺klar覺ndan olan Perin癟ek”in calan”覺n ak覺l hocas覺 ve can dostu olduuna dair 癟ok a癟覺k deliller var. calan”覺n kendisi bizzat yakalanmadan 繹nce dedi ki biz kuruluumuzdan itibaren devletle dirsek temas覺 i癟indeyiz.” Biraz d羹羹nen, iyi bir g繹zlemci olan insanlar覺n kanaati u ki, devlet PKK”y覺 繹zellikle dier K羹rt hareketlerine kar覺 adeta kurdu. Uur Mumcu”nun 繹ld羹r羹lme nedeni de buna balan覺yor. 羹nk羹 Uur Mumcu, ciddi bir bi癟imde iz 羹zerindeydi. PKK”n覺n M襤T taraf覺ndan kurulduuna dair. ld羹r羹lmesi de bununla balant覺l覺. Kesin delil olmad覺覺 i癟in bunu ispatlayam覺yoruz ama bu art覺k bilinen bir ey.

      (R繹portaj覺n tamam覺 i癟in bak:
      http://www.kadep.org.tr/genel_baskanimiz_serafettin_elci_ile_roportaj.htm(KADEPin kendi sitesi).
      http://www.dengekurdistan.nu/details.aspx?an=454

    11. 11 Anonim 16 Ekim 12 / 10pm
    12. 12 Anonim 23 Ocak 13 / 8pm

      H羹seyin elik’ten ‘S繹zc羹’ye manet dersi
      Ak Parti Genel Bakan Yard覺mc覺s覺 elik, Babakan Erdoan’覺n ‘覺rk癟覺l覺k’ anlam覺nda kulland覺覺 ‘asabiyet’ kelimesini ‘asabiyet’ olarak deerlendirip hakaret eden S繹zc羹’y羹 cehaletle su癟lad覺

      AK Parti Genel Bakan Yard覺mc覺s覺 ve Parti S繹zc羹s羹 H羹seyin elik, S繹zc羹 gazetesinin bug羹nk羹 manetinden Babakan Erdoan’a “yanl覺 anlad覺覺” bir kelime 羹zerinden hakaret etmesine sert tepki g繹sterdi.

      Babakan Erdoan’覺n d羹n grup toplant覺s覺ndaki konumas覺nda asabiyetle eytanl覺k meslei aras覺nda bir ba kurduunu hat覺rlatan elik, “Bug羹n bir gazetemiz manet atm覺, asabiyeti 繹fke olarak sinirlilik olarak deerlendiriyor. Asabiyeti hi癟 duymad覺 m覺 bu cahil adamlar. Asabiyet Arap癟a bir kelimedir. Baba taraf覺ndan akrabalara d羹k羹nl羹k, kabileye d羹k羹nl羹k, airetinize d羹k羹nl羹k, milliyetinize d羹k羹nl羹k ve onlar d覺覺ndakileri 繹tekiletirmedir. Babakan覺n kulland覺覺 asabiyet kelimesi 覺rk癟覺l覺kt覺r. Bunu ay覺ramayan bir insan gazeteci olabilir hele bir gazete manet yapabilir mi? Ben o maneti gazetecilik ad覺na talihsizlik olarak deerlendiriyorum. Gazetecilik ad覺na cehalet 繹rneidir.” dedi.

      ERDOAN NE DEM襤T襤?

      Babakan Erdoan partisinin d羹nk羹 Grup Toplant覺s覺’nda yapt覺覺 konumada 覺rk癟覺l覺覺n asabiyet olduunu belirterek,”Asabiyet eytandand覺r. Irk覺n覺, kavmini, kafatas覺n覺 繹vmek, onunla b繹b羹rlenmek; yarat覺lan覺 aa覺lamak eytandand覺r” demiti.

      S繹zc羹 gazetesi de Erdoan’覺n bu s繹zlerini “Sinirlilik” anlam覺ndaki “asabiyet” olarak yorumlayarak aa覺daki maneti atm覺t覺:

      http://www.timeturk.com/tr/2013/01/23/huseyin-celik-ten-sozcu-ye-manset-dersi.html

    13. 13 Anonim 27 Nisan 13 / 10am

      Modarat繹r siteyi 癟ok bozdu.bu kadar olmaz dedik.bu kadar bozmaz dedik.bozdu bozdu dahada bozdu.癟ok bozdu.acayip bozdu.

    14. 14 Anonim 26 Kas覺m 13 / 11pm

      Say覺n G羹n Zileli yar覺lma kitab覺n覺zda bahsettiiniz Dada ayn覺 maarada kald覺覺n覺z kii H羹seyin G羹zel deil, G羹zeltepe k繹y羹nden H羹seyin Kaya d覺r. Ay覺ca S繹ke den g繹r羹t羹羹n羹z de Halil zmen dir. Her ikisinide kaybettik, ama sal覺klar覺nda d羹zeltme 繹nerilrimizi,”繹nemli deil” diyerek dikkate almad覺lar. Bilgi i癟in u an yaz覺yorum. Baar覺lar.

      G羹n Zileli

      癟ok teekk羹r ederim. Yeni bask覺da d羹zelteceim.

      G羹n Zileli

      H羹seyin Kaya’y覺 sayfa numaralar覺ndan buldum da, Halil zmen’in ge癟tii yeri saptayamad覺m. Acaba sayfa numaras覺 vermeniz m羹mk羹n m羹? 襤letiim Yay覺nlar覺na bildireceim de. Halil zmen’in 繹ld羹羹n羹 duymutum, H羹seyin Kaya’y覺 da sizden 繹renmi oldum. Her ikisi de deerli insanlard覺. Topraklar覺 bol olsun.

    15. 15 O.G羹rsel 8 Ocak 14 / 11am

      (Beyin Stok癟usu’na… Bu “sohbeti” bu makalenin alt覺nda s羹rd羹rmek uygun olmad覺覺 i癟in buraya ta覺d覺m…)

      Meram覺m覺 olabildiince k覺sa yazma 癟abas覺yla baz覺 “benzetmelerde” hata yapabilirim. Birincisi “sa覺r-uyduruyor” s繹ylemi yerine daha uygun bir anlat覺m bulunabilirdi… ncelikle 繹zg羹rl羹k癟羹den 繹z羹r dilerim. nceki yorumda kitlelerin “kand覺r覺ld覺覺n覺”, ger癟ee ulama g羹癟l羹klerinden s繹z etmi, Anonim de buna kar覺 癟覺km覺, zg羹rl羹k癟羹 de oray覺 atlam覺t覺. Bunu k覺saca yazmak istemitim.
      S繹ylemde “hatalar” yapt覺覺m覺zda, as覺l tart覺覺lmas覺 gerekli konudan uzaklaarak ve meseleyi kiiselletirerek yan覺t yazmak sonu癟ta kimseye yarar getirmeyecek. Bu hataya ben de d羹t羹m san覺yorum. Daha dikkatli olaca覺m… Amac覺m覺z覺n “羹z羹m yemek” olduunu unutmamaya 癟al覺aca覺m. Unutursam da en sert bi癟imde an覺msat覺laca覺ndan hi癟 kukum yok; buna sevinmeyi 繹renmeyi deneyeceim.
      Kiilik bozukluuna gelince; en az覺ndan kendimde de saptad覺覺m “bozukluklar” vard覺r. Bazen kendi “dorumdan” 癟ok emin olarak, bana g繹re bir “sa癟malama” ile kar覺lat覺覺mda sakin kalam覺yorum. S繹ylemek istediimin kas覺tl覺 olarak yanl覺 anla覺lmak istenildiini sand覺覺mda… “Sol-sosyalist” insanlardan “haks覺z-ac覺mas覺z” olduunu d羹羹nd羹羹m eletirilere kar覺 k覺r覺lgan覺m… Belki bir bakas覺 da bu “k覺r覺lganl覺覺” 繹fke, hakaret, tehdit ile dengeliyor… “Kimse m羹kemmel deil!” Bunlar “egosal”, pek sal覺kl覺 olmayan tepkiler…
      Ve egoya gelelim. Ego k繹t羹 bir ey… Bu “hasta ” yan覺m覺z覺 繹ld羹rmek m羹mk羹n deil; ancak 繹ld羹羹m羹zde o da 繹lecek… Din’ler, gelenekler erkek ego’yu besliyor. O kadar kad覺n cinayeti neden ki? 襤nsani olarak kendini gelitirme, doa-toplum-繹teki-kendi ile sorunlar覺n覺 癟繹zememi, kendini deersiz hisseden “zavall覺” yarat覺k, o “y羹ce varl覺k” kar覺s覺nda ona inanarak, hak etmedii deeri “ondan” alarak ego’sunu kand覺r覺yor-g羹癟lendiriyor. 襤nananlar i癟in, kad覺nlar, inanmayanlar, k繹leler, cariyeler, “gavurlar” deersizletirilerek ego tatmin edilir; 繹l羹m korkusu ki, bu daha 癟ok egoya ait bir korkudur; inanman覺n, itaat-ibadet etmenin kar覺l覺覺nda sonsuz yaam-cennet vaadi ile ego yat覺t覺r覺l覺r. Cennet vaadleri ne kadar da d羹rt羹seldir; bunlar ego i癟in 癟ok deerlidirler… Kapitalizm-bireycilik ise batan sona ego’nun h羹km羹nde… Bu y羹zden din-erkeklik ile ne kadar da uyumlular!
      K繹pek mevzusu… Hepimiz baz覺 繹nyarg覺lar i癟eren, arkas覺nda bar覺nd覺rd覺覺 ac覺mas覺zl覺覺, aa覺lamay覺 paylamasak da s繹yleyiverdiimiz basmakal覺p c羹mleler vard覺r. “K繹pek gibi” deyimi bence tam olarak buna girmez. Burada k繹pek aa覺lanmamaktad覺r. Her canl覺 t羹r羹n羹n kendine has bir karakteri vard覺r; bu anlamda belki biz insanlar da “karaktersiz” olarak en berbat bir t羹r de olabiliriz. Buna itiraz etmem. Ama bu “karaktersiz” t羹r, k繹pein doal bir zorunlulukla, zeka-yetenek-evrim olarak, “ilikilerde” g繹sterdii davran覺lara 繹zeniyorsa sonu癟ta bu toplumsal hayatta her zaman sorun yarat覺r. zenilecek ey deil! Kim bilir hangi ilikilerin, zorunluluklar覺n, 癟aresizliklerin, korkular覺n s羹r羹kledii bir hal’dir! u denilebilir; insan da bir “k繹pek” gibi baz覺 deerlere, ilkelere sadakat g繹stermelidir… Evet; ama sorun hangi “deerler, ilkeler”… 襤nsan olman覺n g羹癟l羹kleri burada ortaya 癟覺k覺yor; bu “sadakat” k繹pek i癟in ho g繹r羹lebilirken, insan zekas覺ndan beklentimiz gerei, deien hayat ve edinilen yeni deneyim-bilgiler 覺覺覺nda “biz” insandan bu “sadakatini” deitirmesini bekliyoruz; dinsel inan覺lar, Marksizm-Leninizm, metafizik inan覺lar, “Y羹ce Stalin” vs.
      Ben yaln覺zca “K羹rt” sorunu ile ilgili a癟覺klamalar yapt覺m. Dier ezilen az覺nl覺klar konusuna girmedim. Toptanc覺 davrand覺n覺z. Milliyet癟ilik her ekilde eletirilmesi zorunlu bir “hastal覺kt覺r.” Bir avu癟 T羹rk d覺覺nda kalanlar覺n “elimine edilme” mevzuunda, bu “elimine” edilecek kitlenin Alman, Yahudi, Siyah, Arap olmas覺 tiksintimi zerre kadar azalt覺p, 癟oaltmazd覺. Hangi “y羹ce-kutsal” ideallerin katliam planlar覺 ho g繹r羹 ile kar覺lanabilir? Hatta nas覺l oluyor da bu siteyi-bu yaz覺y覺 okuyan her insan, K羹rt, T羹rk fark etmez; yine de bir “vakar” i癟inde, en az覺ndan “sen ne yazd覺覺n覺n fark覺nda m覺s覺n” diye sormas覺 gerekmez miydi? Diyelim, benim de i癟imde T羹rk Milliyet癟iliine -her t羹r milliyet癟iliin ta覺d覺覺- ait “pisliklerden-zehirden”, az ya da 癟ok var… Bir ekilde bu “ger癟ek” ortaya 癟覺kt覺覺nda, “bilin癟 alt覺” faaliyetlerimle y羹zleirim… aba harcar覺m. Her insan覺n ana dille ilgili t羹m haklar覺, etnik olarak (T羹rk m羹y羹m, bilmiyorum!) benim sahip olduum (ve sahip olamad覺覺m) t羹m haklar覺n da bir K羹rt bebeinin da hakk覺 olduuna inanarak, her t羹r milliyet癟iliin olduu gibi K羹rt Milliyet癟iliinin de “hepimizi felakete s羹r羹kleyecek” bir fanatizm olduuna inan覺yorum… Kald覺 ki 繹rnein K羹rt diline, sanat覺na pozitif ay覺r覺mc覺l覺k yap覺lmas覺n覺 da doru bulurum! Cinayetler ileyerek y羹r羹t羹len siyasi faaliyetlerin “insanl覺a” yarar getireceini inanm覺yorum. En iyi 繹rnek Stalin ve Mao’dur. Ne oldu peki? rnein bug羹n K羹rdistan kurulsa (ki buna K羹rt halk覺 karar verecektir; bakalar覺n覺 ilgilendirmez!) siyasal yap覺 nas覺l olur? Totalitarizm’den ka癟覺nmak m羹mk羹n m羹? Elbette bunun yine de en b羹y羹k su癟u K羹rt Halk覺n覺 bu denli “sert” bir m羹cadeleye zorunlu k覺lan son 90 y覺ll覺k TC politikalar覺d覺r.
      Ho癟akal覺n…

    16. 16 繹zg羹rl羹k癟羹 8 Ocak 14 / 6pm

      imdi daha iyi anla覺ld覺.o.g羹rsel hakk覺ndaki b羹t羹n eletirilerimi geri almam gerektii gibi sekter bir 羹sluptaki yorumlar覺m i癟inde 繹z羹r dilerim.’elimine edilme’eletirine her t羹rden millicilik milliyet癟ilie ilikin b羹t羹n g繹r羹lerine kat覺l覺yorum.hepimiz eski ezberin zihnimizde b覺rakt覺覺 tortular覺 ta覺yor olabiliriz umar覺m gezi 繹zg羹rl羹k癟羹 toplumsal devrimci gen癟lii bizide zihnimizide bedenimizide 癟evremizide hayat覺m覺z覺da 繹zg羹rletirir

      G羹n Zileli

      zg羹rl羹k癟羹’n羹n iyi ruhuna, sezgisel de olsa, her zaman g羹venmiimdir.

    17. 17 Anonim 8 Ocak 14 / 8pm
    18. 18 O.G羹rsel 8 Ocak 14 / 11pm

      “Putlar”… M羹lkiyet ve Devlet’in hem kahramanlar覺
      hem g羹nah ke癟ileri ? D繹nemsel ihtiya癟lara g繹re deiir!

      Dersim katliam覺… Kad覺n, 癟oluk, 癟ocuk… Kimyasal silahlar da kullan覺larak hem de… Bir an i癟in ABD’li askerlerin bir Vietnam k繹y羹ne napalmlarla yapt覺klar覺 katliam g繹r羹nt羹lerini an覺msayal覺m… Ayn覺 ey! Y羹reimiz ac覺 ve 繹fke ile dolu; 繹rnein dramatik bir sahne; dumanlar i癟inde kalm覺 bir kad覺n覺n ve 癟ocuunun boulma s羹recinde birlikte ac覺 癟ekmesi; gaza bal覺, 繹l羹me giderken, birbirlerine son bak覺lar覺… g繹z yalar覺m覺z akabilir..
      Sorumlular… Atat羹rk de dahil mi? Neden olmas覺n; O, o zamanlar Cumhurbakan覺. S覺radan bir Cumhurbakan覺 deil; onun bilgisi, izni d覺覺nda bu iler m羹mk羹n m羹? Akla uygun deil… Ama o zamanlar Almanya’da, Stalin Rusya’s覺nda neler oluyor muydu? Tamam; bu tarihsel koullar katliam mant覺覺n覺 a癟覺klayabilir ama yine de olan bitenin bir insanl覺k su癟u olduunu deitirmez!
      Olduu ve olaca覺 da hep bu; iktidar, devlet, “nizam” anlay覺覺 ad覺na, binlerce y覺ld覺r y羹zlerce, belki de binlerce katliam uyguland覺… Son zamanlarda tart覺覺lan Y. Sultan Selim katliam覺… O yapmasayd覺 ah 襤smail yapacakt覺! 襤in i癟inden 癟覺k覺l覺r gibi deil; herkesin kendi katliamc覺s覺 kahraman; g羹zel insan; tap覺las覺 bir “put!” Filistin k繹ylerinde katliam yapan 襤srail babakanlar覺n覺n “hakl覺” gerek癟eleri neler olabilir!
      Dersim olay覺 da onlardan bir 繹rnek… Bu “devlet-m羹lk” d羹zeni ile koullanm覺 zihniyet en batan reddedilmedii i癟in de 癟ok insana Dersim katliam覺 o denli “insanl覺k d覺覺” gelmiyor olmal覺; Savunma belli! “Her zaman oldu; herkes yap覺yor!” ” Hitler, Stalin de yap覺yordu. Ermeniler de T羹rkleri ‘k覺t覺r, k覺t覺r kesiyorlard覺 ama! Stalin de muhaliflerini “Alman casusu Tro癟kistler” olarak kuruna diziyordu. -Bu arada Almanya ile bar覺 anlamas覺 g繹r羹melerini de yap覺yordu.- Herkesin katliam i癟in “makul” a癟覺klamalar覺 vard覺!
      Sonu癟ta bir ideolojinin “tesisi” ad覺na “putlar” yarat覺lm覺; ve bu “putlar覺n” yapt覺覺 insanl覺k su癟lar覺 da “put’u” koruma ad覺na tabulat覺r覺lm覺!
      Yine de bu “putlarla” 癟ok uraman覺n yarar覺 yok! 羹nk羹 ger癟ek su癟lu yine de bu “put’lar” deil… zel m羹lkiyet ve Devlet d羹zeni! Bu d羹zeni savunmak, korumak ad覺na kim orada olursa olsun “tarihin” ender rastlanacak 癟ok ansl覺 bir insan覺 deilse 繹yle ya da b繹yle bir katliam覺n su癟 orta覺 olacakt覺r… (rnein T. Erdoan’覺n dolayl覺 da olsa Suriye’deki katliamlarda sorumluluu var m覺; yang覺na benzin d繹kmek gibi; daha uzlat覺rmac覺 pozisyonlar覺 zorlamak yerine…)
      u ger癟ek; hi癟 bir insandan put olmaz!
      Sorun zaten put’lat覺r覺lacaklar覺n put olma arzusundan kaynaklanm覺yor; put “g繹lgesine” s覺覺n覺p, “pis ilerine” orada meruiyet kazand覺rmak isteyenlerin cazg覺rl覺覺-ideolojilerine ait bir durum…

    19. 19 Anonim 9 Ocak 14 / 12pm

      O zaman soru u: Niye sadece T羹rkiye’deki put hala sapasalam ayakta ve belki bir iki istisna d覺覺nda d羹nyan覺n hemen hemen hi癟bir 羹lkesinde bu durum devam etmiyor? Bunun nedeni d羹nya kapitalist sistemi veya s覺n覺fl覺 toplum ve emek s繹m羹r羹s羹nden 癟ok T羹rkiye’nin ve T羹rk toplumunun tarihte ve g羹n羹m羹zdeki 繹zel durumuyla a癟覺klanabilir.
      te yandan dier putlar覺n hi癟biri bu kadar putlat覺r覺lmam覺t覺r. Hitler kendine Ataalman m覺 demitir? Ya da Mussolini, Stalin veya bug羹n ayakta olan Kim 襤l Sung ve Humeyni? Muhammed bile hi癟 olmazsa kendini peygamber ilan etmi. Bu adam kendini tanr覺 ilan etmi. (“Olmasayd覺n olmazd覺k” ve ona kar覺 verilen “Olmasayd覺n da olurduk” ilan覺na su癟 duyurusuna varan tepki ve lin癟)

    20. 20 O.G羹rsel 9 Ocak 14 / 7pm

      Doruyu teslim etmek gerekirse belki de en “iyi”, en derin merhametli, en “b羹y羹k” insanlar insanl覺覺n 癟ektii ac覺 kar覺s覺nda bir yolunu bulup kendini 繹ld羹rtenler… Deniz, Mahir… 襤brahim… Filistin’de kendini 繹ld羹rten Amerika’l覺 kad覺n, Narodnikler… Hem 癟ok, hem de az’lar!
      Biz hala yaayanlar, hatta 30’u ge癟enler (ben elli’yi ge癟tim) yeterince “iyi” insanlar, bir “devrimci”, “h羹manist”, “anarist”, “isyanc覺” olsayd覺k bunlar覺 yazamazd覺k; gen癟liimde bir ka癟 kez denemitim ama k覺smet olmad覺! Bu ger癟eklik 羹zerinde yazd覺覺m覺 biliyorum…
      Anonim; ne yapal覺m? Maymundan buraya kadar gelebildik; gelemeyenler de 癟ok fazla… Bu “kabul” 羹zerine derin, derin nefes alarak d羹羹nmek, d羹羹nmek; imdilik, ama imdilik, “bir tula daha nas覺l s繹kebilirim” 羹zerinden yol almak zorunday覺z… Hep konutuumuz Bolevik Devrimi’ne d繹nelim… Karanl覺kta F覺s覺ldamalar覺 okuyabilirsen g繹r羹rs羹n; insan denilen yarat覺覺n k繹t羹l羹k potansiyeli 癟ok fazla!
      Belki de M. Kemal “put’u” bu k繹t羹l羹k potansiyelini d繹nemin adamlar覺na g繹re fazla derinletirmemi; belki de hala Stalinseverlerin de s覺覺nd覺覺 o “iyi niyetli-idealist” devrimci olarak g繹r羹l羹yor. “Maymunlar” d羹nyas覺 ve bir insani tarihsel ger癟eklik i癟inde yaz覺mak, d羹羹nmek zorunday覺z. A癟l覺ktan inlerken bize bir dilim ekmek verenin analizi hi癟 bir zaman ger癟ek癟i olamaz! Put’lar, b繹ylece put oluyor belki.
      1. D羹nya sava覺n覺n y覺k覺m覺, darmada覺n bir 羹lke… “Giden, gelmiyor; acep ne itir!”…. Bu koullarda “bir dilim ekmek” veren adam!
      Herey bir tarafa… 襤stese “sultan” olur muydu? Tayyip’in hayalleri ile kar覺lat覺r…
      O, laiklii ve “uyduruk” da olsa bir parlemanterizmi se癟ti… Akl覺, hayali, kapasitesi, “nesnel koullar” … Ama T羹rk Milliyet癟ilii ad覺na iledii cinayetler!… Katliamlar… Evet! Kahretsin!
      Son elli y覺la bakal覺m! T. Erdoan bile bu 羹lkede bu kadar g羹癟 sahibi olabilmise… 100 y覺l sonra bile bizim lay覺覺m覺z da olduuna g繹re! Bu adam覺 bile nerdeyse putlat覺racak y覺覺nlar 繹n羹m羹zde b繹ylece bizi “t羹k羹r羹kleriyle boacak” kadar 癟oksa….
      Ge癟mii 繹n羹m羹z羹 ayd覺nlatacak bir bak覺 a癟覺s覺yla 癟繹z羹mlemeliyiz… Ne 繹n羹m羹z羹 karartacak, ne de mezarlar覺n 羹st羹nde tepinerek yol alamay覺z… Yineleyeceim; Maymun’dan buraya kadar gelebildik… Daha yolumuz var…

    21. 21 Anonim 20 Haziran 14 / 9pm

      Bir Dokun, Bin Ahh Dinle, K璽se-i Faf羶rdan..

      Selahaddin E. ak覺rgil

      1- Bu da, bir 覺rk癟覺l覺k ve kavmiyet癟ilik taassubu deil mi?

      Cumhurbakan覺 Abdullah G羹l, T.C. rejiminin en tepe noktas覺ndaki isim olarak ve dier sorumlular da ondan geri kalm覺yacak ekilde, Irakdaki son kar覺覺kl覺klar 羹zerine, 繹zellikle t羹rkmenlerin yaln覺z b覺rak覺lmayacaklar覺na ve onlar覺n yard覺m覺na koulaca覺na dair s繹zler s繹yl羹yorlar.

      Kald覺 ki, bu s繹zlerin hele de diplomatik a癟覺dan kolayca yerine getirilemiyecei anla覺lmal覺d覺r. Osmanl覺n覺n 癟繹k羹羹nden sonra ingilizlerin ve daha sonra da emperyalist g羹癟 odaklar覺n覺n kuklalar覺n覺n eline ge癟en Irak 羹lkesi, kendi i癟 siyasetine uygun olmayan her durum kar覺s覺nda komular覺na, 襤癟ilerimize kar覺ma!. ikaz覺n覺 yapmaktayd覺. Bu durum yine tekrarlanabilir.

      Hat覺rlayal覺m ki, ge癟mi 80 y覺l boyunca hat覺rlanmayan t羹rkmenler, Saddam覺n 35 y覺ll覺k Baas癟覺 diktat繹rl羹k sisteminin y覺k覺lmas覺, i癟 d羹zen ve otoritenin bozulmas覺ndan sonra, 璽det璽, selden k羹t羹k kapmak hevesi sergilenircesine, hat覺rlanm覺 ve say覺lar覺 hatt璽 3,5 milyon olarak bile telaffuz edilmeye balanm覺t覺, baz覺 t羹rk癟羹 kii ve 癟evrelerce..

      Irak t羹rkmenleri ise, Bizi 80 y覺l hat覺rlamam覺ken, bu ak覺n覺z nereden depreti b繹yle? diye hayret etmekten kendilerini alamad覺lar.

      A癟覺kt覺r ki, bu yakla覺m, B羹t羹n m羹sl羹manlar kardetir! dedikten sonra, t羹rk / t羹rkmen olanlar daha bir kardetir.. m璽n璽s覺 i癟ermesi a癟覺s覺ndan, ancak, Baka etnik k繹kenliler de kendi kavimlerine sahib 癟覺ks覺nlar! demek gibi bir kavmiyet癟i fitne ateinin alevlenmesine hizmet eder. Ki, bu fitne atei, m羹sl羹man toplumlar覺n hele son 150 y覺ld覺r maruz kald覺覺 en b羹y羹k bula覺c覺 hastal覺k ve bakalar覺n覺n da arabc覺l覺k, k羹rd癟羹l羹k, fars癟覺l覺k vs. yapmas覺na bir 癟ar覺 mahiyetindedir.

      Bakalar覺n覺n yanl覺 yapmas覺, mukabil yanl覺lar yap覺lmas覺n覺 gerektirmez ve mer羶 k覺lmaz.

      襤slama cihanum羶l bir ideal insaniyet projesi olarak bal覺 olanlar, herhangi bir etnik ay覺r覺m yapmadan, b羹t羹n m羹sl羹man ve mustezaflar覺 i癟ine alan bir cihanum羶l insan簾- 襤slam簾 anlay覺覺n bayrakdarl覺覺n覺 yapmak zorundad覺r.

      Aksi halde, Bu ne perhiz, bu ne turu.. dedirttirecek bir duruma d羹羹l羹r.

      Hele de kendi 羹lkenizde de deiik etnik unsurlardan bir halk ya覺yorsa, siz sadece t羹rkmenler s繹zkonusu olunca, onlar 羹zerine daha bir titrerseniz; birileri de sizin i癟 b羹nyenizdeki kavm簾-etnik farkl覺l覺klar覺 ka覺maya-kanatmaya yeniden kalk覺mak i癟in eline bir f覺rsat ve dayanak elde etmi olur.

      Bu bak覺mdan, Tayy簾b Erdoan覺n, t羹rk, k羹rd, arab, laz, 癟erkez, g羹rc羹, bonak, arnavud, pomak, tatar, roman, abaza vs.. etnik unsurlardan oluan bir sosyolojik 羹niteyi, ayn覺 inan癟 potas覺nda kaynam覺 tek bir millet.. olarak anlad覺覺n覺 anlatmaya 癟al覺mas覺na ramen, bizzat baz覺 Bakanlar覺n bile millet terimini, etnik m璽n璽da bir sosyolojik kavram olarak anlad覺klar覺n覺 g繹sterecek ekilde, al覺kanl覺klar覺n覺 terketmemeleri, hatt璽 bir tak覺m bakanlar覺n ve dier 羹st kademe devlet ricalinin, millet terimini tek bir kavim i癟in ve y羹celtici bir vurgulamayla kullanmalar覺 esef edilecek bir durumdur.

      *

      -18 Haziran g羹n羹, TRT Gen. Md. 襤brahim ahin, Bel癟ikadan T羹rkiyeye gelen bir medya grubuna, TRTnin 癟al覺malar覺 hakk覺nda bilgi verirken 繹zetle 繹yle diyordu: Biz T羹rkiyede k羹rdlere hitabeden bir (TRT-6 /e)i kurduk.

      Bel癟ika da t羹rk癟e yay覺n yapan radyo-tv. kanallar覺 oluturmal覺d覺r..

      a覺rt覺c覺 bir mukayese idi.

      Bel癟ikada veya dier 羹lkelerde daha 癟ok da g繹癟men i癟i stat羹s羹nde yaayan T羹rkiye k繹kenli insanlar ile, Anadolunun en yerli insanlar覺n覺n kavmi olan ve m羹sl羹man halklar覺n覺n en ba覺nda gelen k羹rdler aras覺nda bir k覺yaslama ve benzerlik kurulmas覺 ne kadar mant覺kl覺d覺r, Allah ak覺na?

      Bel癟ikadaki Anadolu k繹kenlilerle, T羹rkiyedeki k羹rdleri ve as覺rlard覺r i癟 i癟e birlikte ve sulh i癟inde yaayan etnik k繹kenleri farkl覺 dier m羹sl羹manlar覺, Bel癟ikadaki Anadolu k繹kenli ve azl覺k g繹癟men unsurlarla k覺yaslamak, evet, ne kadar sal覺kl覺d覺r?

      Bu gibi yakla覺mlar ilk planda, maksad覺 ve m璽n璽s覺 a癟覺kt覺r, 繹nemli 羹zerinde durulmamal覺.. diye ge癟itirilebilir, ama, hele de gen癟 nesillerin duygu ve d羹羹ncelerinde, d覺land覺klar覺, aa覺land覺klar覺 ve ikinci s覺n覺f vatanda gibi telakki edildikleri, kendilerine haklar覺n覺n verilmesi yerine l羶tfedildii eklinde yakla覺ld覺覺 gibi olumsuz ve zehirli etkileri olan y覺prat覺c覺 izler b覺rakaca覺 unutulmamal覺d覺r.

      Birilerinden evlerinin 繹n羹n羹 s羹p羹rmelerini istememiz i癟in, 繹nce kendi evimizin 繹n羹n羹 s羹p羹rmemiz gerekir.

      *

      2- Y羹ksek etki meydana getirmek i癟in, b羹y羹k laflar m覺 etmeli?

      Kad簾m dostumuz Ali Bula癟, 19 Haziran tarihli yaz覺s覺nda, ‘Eskiden deer verdiim insanlar vard覺, bak覺yorum iktidar sarholuu vicdanlar覺n覺 karartm覺, her f覺rsatta beni dillerine doluyorlar. Onlarla kaybedecek vaktim yok. Sadece Allah onlar覺 覺slah etsin, diyorum. diyordu. Bula癟覺n dediine g繹re, 襤ktidara toz kondurmayanlar her eletiriyi y覺k覺c覺 sald覺r覺 kabul ediyorlar ve kendisinin ele ald覺覺 Konunun 繹z羹ne deinmeden a) Sen zaten 繹yle b繹yle adams覺n, b) Bizi k覺skan覺yorsun, c) Filan taraftas覺n, d) 襤yi niyetli deilsin, kast-覺 mahsusan var, e) Ge癟mite ne yapt覺覺n覺 biliyoruz, 繹nce oradan haber ver, f) Sen u grupta yaz覺yorsun, g) Bundan ka癟 sene 繹nce neler neler yazm覺t覺n vs. diye konuyla ilgisi olmayan bir dizi gerek癟e 羹retiyorlar, eletiriye somut cevap vermeyip, tart覺maya, analiz etmeye yanam覺yorlarm覺..

      Bula癟a g繹re, kendisinin yapt覺覺 eletirilere bu gibi konu d覺覺 sald覺r覺larla kar覺l覺k veren tempocu yazarlar, ger癟ekte,AK Parti iktidar覺na, bu partinin hakikaten her biri deerli siyaset癟ilerine en b羹y羹k zarar覺 veriyorlarm覺.. (ahsen, -AK Partidekilerin- herbirisinin deerli siyaset癟iler olduklar覺n覺 d羹羹nmediim i癟in, alt覺n覺 癟izdim, bu ifadenin..) Nitekim, Bula癟 15 Haziran g羹n羹 bir gazeteye verdii m羹l璽katta, bu deerlendirmesinin tersini s繹yl羹yor ve birileri i癟in, Sistemli bir bi癟imde AK Partiye s覺zd覺lar. Partinin d覺 politikas覺n覺 ele ge癟irdiler. T覺pk覺 Enver Paa gibi, yeni bir Osmanl覺 襤mparatorluu kurman覺n ehvetine kap覺ld覺lar. diyor ve bu siyaset癟ilerin i癟inde D覺ileri Bakan覺 Ahmed Davudolunu da say覺yor ve onun 2012 y覺l覺n覺n ba覺nda Kayseride yapt覺覺n覺 iddia ettii bir konuma metninden s繹z ediyor ve Davudolunun s繹ylemi olabilecei 1911 繹ncesi s覺n覺rlara d繹neceiz.. eklindeki bir s繹z羹ne san覺r覺m yap覺lm覺 olan baz覺 eklemeleri aktar覺yordu.

      Bula癟a g繹re, Tayy簾b Erdoan, -o eletirdii ve herbirisinin 癟ok deerli olduunu belirttii- birileri taraf覺ndan, Sen, 襤slam 璽leminin lideri olacaks覺n. Balkanlardan Kafkaslara, Orta Afrikaya kadar yeniden Osmanl覺y覺 kuruyoruz. Ya Allah! diye ikna edilmi.. Halbuki, zal, 21. as覺r, T羹rk asr覺 olacak. Biz, Osmanl覺 bak覺yesiyiz diye, T羹rkiyenin ba覺na bir bel璽 a癟m覺.. Bu deerlendirmelerin lehinde veya aleyhinde de bir tak覺m g繹r羹ler elbette dile getirilebilir.

      Bula癟 deerlendirmelerinde, elbette kimseden ic璽zet alacak deildir, almamal覺d覺r, ama, birilerinin de kendisini eletirirken, ayn覺 durumda olduklar覺n覺 d羹羹nmesi gerekir. Ama, onun bu eletirilerden 癟ok rahats覺z olduu anla覺l覺yor.

      羹nk羹, bir tarafa saplant覺 halinde bir tarafgirlikle balananlar覺n, kendilerinin beklemedikleri bir yaz覺yla, g繹r羹le kar覺lat覺klar覺nda, -maalesef, eletiri anlay覺覺m覺z ve k羹lt羹r羹m羹z 癟ok gelimedii i癟in- ac覺mas覺z ve hatt璽 bazan hakarete varan ifadelerle sald覺r覺ya ge癟tiklerini bu sat覺rlar覺n sahibi de yak簾nen biliyor. Sizden beklendii gibi bir yaz覺 g繹remiyenler, hele de tarafdar olduklar覺na biraz serzeni, biraz eletiri getirdiniz mi, Siz kim oluyorsunuz, koskoca 璽lime, koskoca filan makam sahibine laf etmeye? diye bal覺yorlar hakarete.. Hatt璽, ul羶fenin, yemin az veya fazla geldiinden bile bahsetmeye var覺ncaya kadar.. Konulara sadece bu pencereden bakanlara, Sizin eletirileriniz veya hakaretlerinizin sebibi hangisi? diye sorulsa, kalakal覺rlar..

      Halbuki, m羹sl羹man isek, m羹sl羹manl覺k temelinde birleiyorsak, yanl覺lar覺m覺z覺, adam gibi, m羹sl羹manca dile getirmeli deil miyiz?

      Ancak, bu eski dostumuz, 15 Haziran g羹n羹, bir gazeteye verdii m羹l璽katta, AK Parti’yi eletirirken ilgin癟 ve san覺yorum, sal覺ks覺z k覺yaslamalarda bulunmu; o deerlendirmelerindeki mant覺k簾 ba覺 yakalamakta zorland覺m, ba覺las覺n..

      Diyor ki, anakkale Sava覺nda 50 bin 襤slamc覺 繹ld羹. Medresedeki kitaplar覺n覺 b覺rak覺p, cephede ehit oldular. Stok bitti.

      AK Parti de anakkale Sava覺ndan sonra ba覺m覺za gelen en b羹y羹k felaket. Entelekt羹ellerin hepsini devletletirdi. Zihinlerini uyuturdu. Bunlar Ebu Hanife 癟izgisinde, sivil olarak m羹cadelelerine devam etmeleri gerekirken, devletin ideolojisini 羹reterek post-kemalizmi var ettiler.

      *

      Bir kimse elbette AK Partiyi de eletirebilir, Tayy簾b Erdoan覺 da..

      Erdoan, yan覺na yakla覺lmaz, eletirilemez ve de bal覺lar覺na, Ben Peygamberle, b羹y羹k zatlarla konutum, r羹yada unu g繹rd羹m, bunu g繹rd羹m.. Bana 繹yle bildirildi.. deyince, kimsenin itiraz edemedii ve eletirildii ya da istedii ekilde davran覺lmad覺覺 zaman, kurakl覺k, soukluk, vs., gibi semav簾 ve arz簾 musibetlerin gelecei tehdidiyle kitlelerin ruhunu uyuturan bir 癟ada Hassan Sabah deil ki..

      Ancaak, Bula癟覺n AK Parti i癟in, anakkale Sava覺ndan sonra ba覺m覺za gelen en b羹y羹k felaket.. eklindeki k覺yaslamas覺 癟ok 繹l癟羹s羹z deil mi? Eer, iddia edildii 羹zere, Bula癟覺n 襤slamc覺 dedii m羹sl羹man kadrolar stoku bittiyse, bu bitii, anakkale Sava覺nda deil, 1923 sonras覺nda tezgahlanan korkun癟 k羹lt羹rel ve insan簾 k覺y覺mda aramak l璽z覺md覺r. Kald覺 ki, 1930lar覺n zorbalar覺 bug羹n uyansalar, g繹rd羹kleri tablodan dolay覺 kahrolurlard覺.

      Bula癟 bunlar覺 bilmeyen birisi deilken, s繹z羹n羹n tesirinin daha etkili olmas覺n覺 istercesine, anakkale Sava覺nda yaanan felaketle, AK Partinin bu 羹lkeye getirdii felaketi (!) k覺yaslamas覺 ve hatt璽 ondan da b羹y羹k g繹rmesi, -ba覺las覺n-, eletirmeye bile gelmiyecek kadar talihsiz bir deerlendirme olsa gerek..

      Bula癟覺n, inan癟lar覺na g繹re bir d羹nya kurmak idealini benimseyen m羹sl羹manlardan Ebu Hanife gibi olmalar覺n覺 istemesinin mahiyeti izahs覺z b覺rak覺ld覺覺 i癟in 癟ok y繹nl羹 yorumlamalara m羹said.. Bu y羹zden ge癟elim; ama, Bula癟覺n post-kemalist bir devlet ideolojisinin kurulmas覺ndan yak覺n覺yor g繹z羹kmesini anlamak zor..

      Evet, TC.nin bug羹n k覺smen, post-kemalist bir 癟izgi 羹zerinde bulunduundan s繹zedilebilir. Post-kemalizm, kemalizm sonras覺 demek.. Anayasas覺yla, temel kurumlar覺yla, kanunsuz tahakk羹mleriyle, laik-sosyetik ve uluslararas覺 mahalle bask覺lar覺yla kemalizm, hen羹z de ensemizde boza piiriyor..

      Bu g羹nk羹 uygulamayla ise, b羹t羹n羹yle bertaraf edilememi olsa bile, -birka癟 sene 繹ncesine kadar tasavvur ve tahmin bile edilemiyecek nice alanlarda, kemalizmin baz覺 kat覺l覺klar覺 t繹rp羹lenmeye 癟al覺覺l覺yor.

      M羹sl羹man halk覺n, kemalist-laik rejim taraf覺ndan ezilmesine az da olsa bir frenleme getirilmise ve bu durum, bug羹nk羹 覺slahat癟覺 metod i癟inde gelitirilebilmise, eletirilecek nesi vard覺r? Herhalde, m羹sl羹man halk覺n son 100 y覺la yak覺n zamand覺r olduu gibi ezilmesi isteniyor deil..

      *

      3- Karabekir hakk覺nda s繹ylenen 癟ok 繹l癟羹s羹z deil mi?

      BDP Mu m.vekili iken, 1 Haziran g羹n羹 tekrarlanan Ar覺 Belediye Bakanl覺覺n覺 kazanan S覺rr覺 Sak覺k, mazbatas覺n覺 al覺r almaz, verdii ilk beyanlar覺ndan birinde, K璽z覺m Karabekir isminin de caddelerden kald覺r覺laca覺n覺 a癟覺klad覺. Bu konu 羹zerine ald覺覺 eletiriler 羹zerine ise, 5 Haziran g羹n羹, CNN T羹rk’te, resm簾 tarihte s繹ylenenlere itibar etmediini s繹yleyerek, Onlar覺n anlatt覺覺 tarih beni ilgilendirmiyor. Ben ger癟ek tarihin ne olduunu, ne s繹ylediimi bilen birisiyim.. Benim as覺l amac覺m, militarizmi 癟ar覺t覺racak caddelere verilen adlar覺 kald覺rmak l璽z覺m.. diyor ve 1915’lerdeki o tehcir olaylar覺nda (Karabekirin) neler yapt覺覺n覺 hepimiz biliyoruz. Bak覺n Mustafa Kemal’in bile kendisiyle ilgili, “Sizler Ermeni olaylar覺nda al癟akl覺k yapt覺n覺z!” dediini ileri s羹r羹yor ve Ar覺 halk覺 bu konuda karar verirse, buna mecbur da deil, mahk羶m da deil.. Hi癟 kimsenin getirilen bir ismi orada tutmaya hakk覺 yok. Hi癟 kimsenin dayatmaya hakk覺 hukuku yoktur.. diyordu.

      A癟覺kt覺r ki, bir癟ok ehirde olduu gibi, Ar覺da da mutlaka M. Kemalin isim ve s覺fatlar覺n覺n muhtelif versiyonlar覺na g繹re bir癟ok caddeye verilmi isimler vard覺r; Atat羹rk, Gazi, Mustafa Kemal Paa gibi isimlerini ta覺yan caddeler..

      Kiilerin isimleri bir tak覺m yerlere ni癟in verilir?

      Baz覺 kiilerin hizmetlerinin unutulmamas覺 ve 繹rnek al覺nmas覺, sahib olduu deerlerin payla覺lmas覺 羹midiyle..

      Ama, kemalist rejim, sadece baz覺 isimleri dayatt覺, hatt璽 baz覺 hainleri bile kahraman gibi kabul ettirdi..

      Bizzat M. Kemalinkiler bile dayatmaylad覺r, zorlamaylad覺r ve birileri teklif edince, kar覺 癟覺k覺lmas覺 imkans覺z gibi bir eydir.

      Ama, K璽z覺m Karabekirin ismi?

      O Karabekir ki, Anadolunun hele de dousunda 50 y覺l 繹ncelere kadar, 1920lerin ileri gelen komutanlar覺 aras覺nda bir se癟im yap覺lsa, arq / Dou Cebhesi Komutan覺 olarak, halk覺n birinci derecede bat璽c覺 edecei bir isimdi.

      Ama, 1923de, Ankarada yeni bir sultanl覺k kurulurken, M. Kemale kar覺 癟覺kt覺覺 i癟in, 襤zmir Suikasdiyle id璽m talebiyle yarg覺lanm覺 ve sonra da M. Kemalin 繹l羹m羹ne kadar 13 seneye yak覺n bir s羹re, a覺r bask覺lar ve yoksulluk artlar覺 i癟inde g繹zhapsinde tutulmu ve tarihin yeni batan deerlendirilmesine yol a癟abilecek tarih簾 belgeleri evinden zorla al覺n覺p, m羹sadere edilmi bir isimdi.

      Eer Sak覺k覺n dedii gibi, M. Kemalin Karabekir hakk覺nda a覺r bir su癟lama c羹mlesi varsa, o, art覺k Karabekiri ve kar覺s覺nda baemeyen dier b羹t羹n paalar覺 bertaraf ettikten sonra yapt覺覺 NUTUK isimli hitabesinde dile getirmi olabilir.

      Evet, Karabekir de nihayetinde, t覺pk覺 M. Kemal gibi, bir 襤ttihad癟覺 z璽bit idi. 600 k羹sur y覺ll覺k Osmanl覺n覺n kabrini kazan 襤ttihad-Terakk簾 Cemiyetinin ideolojisinden mutlaka u veya bu derecede etkilenmiti.

      Ama, M. Kemal ve Feth簾 (Okyar) Bey, hristiyan d羹nyan覺n sald覺r覺lar覺ndan korunabilmek i癟in halk覺 hristiyanlat覺rmaktan baka yol olmad覺覺n覺 tart覺覺rken, Karabekir Paa, onlara kar覺 癟覺kan en etkili isimlerden birisiydi.

      Osmanl覺 癟繹kerken, 繹zellikle de hristiyan ermenilerle m羹sl羹manlar覺n as覺rlarca birlikte, i癟i癟e yaad覺klar覺 arqda, Dou Anadoluda, Danak, Hin癟ak gibi ermenici milis g羹癟leriyle m羹sl羹man halk kesimleri aras覺nda meydana gelen muqatele / kar覺l覺kl覺 繹ld羹r羹me facias覺 s覺ras覺nda, Erzincan, Erzurum, Kars, Id覺r ve Artvini kurtarm覺 ve ermeni milislerini taa Bakuya kadar kovalayan asker簾 harek璽t覺n planlar覺n覺 癟izen kumandand覺r.

      O boumalar s覺ras覺nda m羹sl羹man halktan onbinlerce mas羶m 繹ld羹羹 gibi, ermeni halktan da bir癟oklar覺 elbette 繹lm羹 olabilir. Ama, Karabekir o zaman, 繹zellikle sahibsiz, ana-babas覺z kalan ermeni 癟ocuklar覺ndan binlercesini b繹lgenin m羹sl羹man ailelerine veren ve onlar覺n korunmas覺n覺 da bir baba hassasiyetiyle sal覺yan bir kumandand覺. Nitekim, o, sava alanlar覺nda sivil insanlar覺 kurtarabilmesinin, savataki kazand覺覺 zaferlerden daha zevkli bir i olduunu yazm覺 bir y羹rek sahibidir.

      imdi, kanunla korunanlar覺n g繹lgesine s覺覺narak, Karabekire vurmak birilerine yak覺abilirdi, belki, ama, m羹sl羹man k羹rd halk覺n覺n kadirinasl覺覺na ayk覺r覺 bir tav覺rd覺r Sak覺k覺n s繹zleri..

      *

      Ama, Sak覺k herhalde kadirinas Ar覺l覺lardan da tepki alm覺 olmal覺 ki,

      s繹zlerinin 癟arp覺t覺ld覺覺n覺 iddia etti, Nitekim, ayn覺 Sak覺k, Karabekir hakk覺nda bir de 繹v羹c羹 s繹zler s繹yl羹yor ve bu kez de, K璽z覺m Karabekir, kemalist rejimin eyh Said 襤syan覺ndaki k覺y覺ma kar覺 癟覺km覺 繹nemli bir isim. Benim s繹zlerim yanl覺 anla覺ld覺.” diyordu, 11 Haziran g羹n羹..

      Sak覺k, tart覺man覺n 繹yle diyordu:

      “Ben, miting meydan覺nda Ar覺’da 1930’da yap覺lan asker簾 an覺t覺n kald覺r覺lmas覺 gerektiini s繹yledim. T覺pk覺 Mustafa Mulal覺 ismi gibi… Bunun 羹zerine bir gazeteci ‘Mareal Fevzi akmak ve Kaz覺m Karabekir isimleri caddelere verilmi, onlar覺 da kald覺racak m覺s覺n覺z?’ diye sorunca; ‘Militarizmi hat覺rlatan eyleri halk覺m覺zla konuup deerlendireceiz’ dedim. Dorusu yetkimiz var m覺 yok mu, onu da bilmiyorum. Ard覺ndan 覺srar gelince, Mustafa Kemal’in Ermeni meselesiyle ilgili Karabekir hakk覺nda s繹ylediklerini hat覺rlatt覺m. Hi癟 istemediim bir tart覺maya s羹r羹klendim.”

      Sak覺k gibi tecr羹beli bir siyaset癟inin, hi癟 deilse bundan sonra b繹yle k覺v覺rma ihtiya癟lar覺 duymamas覺 dileiyle..

      *

      Ve, 90 y覺ld覺r, Atat羹rk tap覺c覺l覺覺na son veremedik.. diyen bir ses..

      Cannes’da, Alt覺n Palmiye 繹d羹l羹n羹 kazanan Nuri Bilge Ceylan imzal覺 ‘K覺 Uykusu’ filminde t羹rk ayd覺n覺 kibrinin arkas覺na saklanan Ayd覺n isimli bir tipi canland覺ran H璽luk Bilginer, 15 Haz. 2014 tarihli H羹rrde 繹yle diyordu, 繹zetle:

      *Siz de ayd覺nda kendinizden bir par癟a buldunuz mu?

      – Kendimden olmasa da yak覺nlar覺mdan, tan覺d覺覺m insanlardan 癟ok buldum.

      *zellikle ayd覺n覺n imamla olan ilikisi 癟ok ilgin癟.. Arkada ister istemez b繹yle bir T羹rkiye, b繹yle bir siyasi ve sosyal fon..

      – T羹rkiyede ve benzeri 羹lkelerde yaayan ayd覺nlar覺n ortak sorunudur zaten bu. 羹nk羹 aradaki mesafe 癟ok a癟覺kt覺r. ()

      *Frans覺z seyircisi K覺 Uykusunu baka duygularla m覺 izlemitir?

      Filmdeki ayd覺n da masum. S羹rekli bir eyler yapma istei i癟inde ama onu engelleyen o kadar 癟ok ey var ki. Ayd覺n yetersiz. Geri kalm覺 羹lkenin ayd覺n覺 niye ileri gitmi olsun ki? Ayd覺n覺n da yetenei o kadar. Ayd覺n k繹t羹 bir oyuncu. Ben 25 y覺ld覺r tiyatro yapt覺m diyor, ama yalan-dolan. Bunun yalan olduunu kendi de biliyor. Ayd覺n覺n oyunculuu da yetmemi, k羹lt羹r羹, birikimi de yetmemi baz覺 eyleri yapmaya. Kar覺s覺yla ilikisine de yetmemi. G繹z羹n羹n 繹n羹nde s覺k覺nt覺dan patlayan, bunalan gen癟 bir kad覺n. Ayd覺n覺n kad覺n覺n yapt覺覺 yard覺m faaliyetleriyle tek ilgilendii an, onu methettikleri mektup. Ayd覺n, 45 derecelik bir a癟覺yla bak覺yor d羹nyaya.

      *Filmden 癟覺kt覺ktan sonra insanlar saatlerce Kim hakl覺 kim haks覺z ya da illa biri hakl覺 m覺 olmal覺 gibi konular覺 tart覺覺yor.. () T羹rkiye toplumunda yaay覺p, b羹t羹n olaylar覺 hakl覺l覺k-haks覺zl覺k paradigmas覺 羹zerinden tan覺mlamaya al覺覺k olan bizler, bir noktada kendi haks覺zl覺klar覺m覺z覺 da g繹rebilecek miyiz? Bu y繹nde bir umudunuz var m覺?

      -ok yok. Belki baz覺lar覺 g繹rebilecek. Bu film ya da benzeri eyler yard覺mc覺 olursa ne mutlu. Biz ezberci bir toplumuz, ezberimizi bozmak bizim 癟ok iimize gelmez. Darmada覺n oluruz. Ezberin d覺覺nda herhangi bir ey sizi allak-bullak eder.

      Nerede olduunuzu a覺r覺rs覺n覺z ve adapte olman覺z 癟ok zaman al覺r. Padiahl覺ktan Cumhuriyete ge癟ite adapte olman覺n 癟ok zor olduu gibi. 91 y覺ld覺r adapte olamam覺覺z. 91 y覺ld覺r g羹ce tap覺yoruz. Biz g羹c羹 癟ok severiz. Kendini g羹癟l羹 g繹steren herkese tap覺n覺r覺z. Bizim babalar覺m覺z da 繹yledir 癟羹nk羹. Evde bir g羹癟 isteriz hep. Baba sendromudur o. Bir laf vard覺r 癟ok severim: Erkekler, babalar覺 繹ld羹kten sonra b羹y羹r.

      *G羹癟l羹y羹 sevme durumu filmde asl覺nda ayd覺n-imam ilikisinde de var. 襤mam i癟inden Ayd覺na 癟ok 繹fkelenmesine ramen kar覺 kar覺ya geldikleri anda Siz g羹癟l羹s羹n羹z teslimiyeti i癟inde bir tav覺rda..

      -Tabii. Ayd覺nla olan sahneleri boyunca bence dilenerek de deil… Tam tersi o g羹c羹n kar覺s覺ndaki eziklii ve 癟aresizlii… 襤ae istemek de deil o. Adam perian, sokakta kalacak yahu, daha ne yaps覺n. Allah r覺zas覺 i癟in bize para ver demiyor, Borcu halledeceiz biraz sab覺r diyor. Be kii bir imam maa覺yla ge癟iniyor. Ne yaps覺n bu adam? Bu adam bu g羹ce mecbur. O g羹c羹 kabul ederek davranmaya mecbur.

      Salam bir durua ya da ideolojiye bal覺 olarak reddetmiyor ama.. Hayat覺 kopard覺覺 ve kendini alkole verdii i癟in reddediyor. O imam maa覺yla be kii ge癟indirmeye 癟al覺覺rken, sen imam maa覺yla i癟iyorsun deil mi bu i癟kiyi diye sorarlar adama. Sadece kafas覺 iyi olduu i癟in o tav覺rda olmak houna gidiyor onun. O ger癟eklikle ba edebilmek i癟in s羹rekli i癟iyor. Esrik dola覺yor. Salam kafada olsayd覺, baka eyler konuuyor olabilirdik. (…)

      *T羹rkiyede k羹lt羹r-sanatla nas覺l bir ilikimiz var bizim?

      – Bizim k羹lt羹rle olan ilikimiz nesne ilikisi. (…) Yar覺n 癟繹pe at覺lacak, ondan eminim. 襤liki bu. Elence. Bizim k羹lt羹r sanat diye tarif ettiimiz eylerin y羹zde 99u elence end羹strisi. H璽l璽 ergeniz biz. 羹nk羹 neden? Bizim babam覺z 繹lmedi h璽l璽 da ondan. H璽l璽 ya覺yor. 襤癟imizde!

      91 y覺ld覺r adapte olamam覺覺z. 91 y覺ld覺r g羹ce tap覺yoruz. Biz g羹c羹 癟ok severiz. Kendini g羹癟l羹 g繹steren herkese tap覺n覺r覺z. Bizim babalar覺m覺z da 繹yledir 癟羹nk羹 de ondan. Evde bir g羹癟 isteriz hep. Baba sendromudur o. Bir laf vard覺r 癟ok severim; erkekler babalar覺 繹ld羹kten sonra b羹y羹r.

      *Kim o baba?

      – Ooooh ohoho… Oto-sans羹rlettirmeyin beni. T羹rkiyenin babas覺.. 90 y覺ld覺r bir tane.

      *Yani, i癟imizdeki Atat羹rk羹 m羹 繹ld羹rmemiz laz覺m?

      – Atat羹rk羹 繹ld羹rmeyeceiz. Atat羹rk羹 olduu gibi anlamaya 癟al覺t覺覺m覺z zaman onu daha iyi analiz edebileceiz. Atat羹rk羹 insan olarak anlayabileceiz. 襤kon olmaktan 癟覺kar覺p, insan olarak anlamak gerekiyor. 90 y覺ld覺r sadece tap覺nmakla megul羹z.

      *AK Parti d繹neminde de b繹yle mi devam etti sizce?

      -E etmek zorunda 癟羹nk羹 ayk覺r覺 olur tersi. Stat羹koyu bozarsan覺z iktidara da gelemezsiniz. Status quo! Bunu sadece Atat羹rk diye de ge癟itiremeyiz. Bu, tamam覺yla bir alg覺 ve yaama hali. Yaama tutunma hali. Baka t羹rl羹 tutunam覺yoruz, bize hep bir baba laz覺m. Babas覺z olmuyor. Biz babalar覺m覺z覺 繹ld羹remedik.

      Evet, H璽luk Bilginerin bu s繹zleri b繹yle..

      Bu s繹zleri kabullenemiyen bir H羹rr. yazar覺, Bilginere, hemen, Eer o olmasayd覺, baban kim olurdu? m璽n璽s覺n覺 癟ar覺t覺ran 癟irkin sualler soruyordu, 17 Haziran g羹n羹..

      Halbuki, Allaha veya bir tanr覺ya inananlar bilirler ki, yarat覺l覺, sadece ilah簾 takdirin neticesidir; Allaha inananlar varedililerini sadece o Yarat覺c覺n覺n iradesinin eseri olarak bilirler, baka bir eyin deil.. Ateist (tanr覺tan覺maz) olanlar da neyin neticesi olduunu kestiremeyip, tesad羹fle izah ederler, yarat覺l覺lar覺n覺.. Ama, akl覺 ba覺nda kimse, kendi biolojik anne-babas覺ndan gayri herhangi bir insan覺, kendi yarad覺l覺覺n覺n etkeni olarak niteleyemez, nitelerse, bu ak覺ll覺ca bir laf say覺lmaz. T.C.deki kemalist-laikler, b繹yle bir ak覺l tutulmas覺n覺n 癟arp覺lm覺l覺覺 i癟indedirler ve herkesin de kendileri gibi olmas覺n覺 isterler.. Ama, art覺k tahakk羹mlerine pek o kadar ald覺ran ve o kadar korkular i癟inde teslim olan kitleler de ge癟miteki kadar yok..

    22. 22 Anonim 28 Temmuz 14 / 11pm

      Belediye otob羹s羹nde fl繹rt uyar覺s覺: Daha 繹nce 覺s覺r覺lm覺 elma!
      Ankara B羹y羹kehir Belediyesi’ne ait EGO otob羹slerine ‘Hay覺rda Yar覺anlar Dernei’ taraf覺ndan as覺lan afite, “Fl繹rt yang覺n覺” adl覺 kitap tan覺t覺ld覺. Kitab覺n 繹ns繹z羹nde, “Delikanl覺lar; evleneceiniz k覺z覺n sizden 繹nce bakalar覺yla fl繹rt yapmas覺n覺 ve sanki 覺s覺r覺lm覺 bir elman覺n talibi olmak ister miydiniz?” diye soruluyor.

      Ankara ‘da Alt覺npark-ankaya hatt覺nda sefer yapan 413 nolu EGO otob羹s羹ne binenler, Fl繹rt yang覺n覺 adl覺 kitab覺n afii ile kar覺lat覺. Hay覺rda Yar覺anlar Derneine ait afite, bir 癟iftin el ele olmas覺 ate i癟inde g繹steriliyor. Afile Nevzat Lalelinin Kitap i癟in yapaca覺 bir s繹yleinin duyurusu yap覺l覺yor. Hay覺rda Yar覺anlar Derneinin Genel Bakanl覺覺n覺 kitab覺n yazar覺 Nevzat Laleli yap覺yor.

      Cumhuriyet gazetesinden Alican Uluda’覺n haberine g繹re Milli G繹r羹 癟izgisinde olan ve ge癟mite Necmettin Erbakana yak覺n baz覺 kurulular覺n y繹neticiliini yapan Nevzat Laleli, kitab覺n覺n 繹ns繹z羹nde, 繹zetle unlar覺 yazd覺: 1980 ihtilal覺 sonra bunlar覺n gen癟lere att覺覺 slogan; D繹v羹me, sevi色 idi. Bunlar toplumun temeli olan aile kurmak, bir yuvam覺n mutlu ferdi olmak, evlatlar yetitirmek gibi ahlaki talepleri yok etmek i癟in har覺l har覺l 癟al覺覺yorlard覺. Bir millet, k覺z ve kad覺nlar覺n覺n milli deerlere bal覺l覺覺 ile millet olur ve bunlar bu deerlerden uzaklat覺r覺l覺r ve orta mal覺 kad覺nlar yap覺l覺rsa ortada milletten eser kalmazd覺.

      Onun i癟in ellerinde ki medya k繹r羹羹 ile durmadan ahlaks覺zl覺klar覺 pompal覺yorlar, felakete du癟ar olmu bir k覺z覺m覺z覺n haberini anlat覺rken, sanki okuyucuyu/seyirciyi tahrik ederek anlat覺yorlard覺. Ve k覺zlar覺m覺z unu iyi bilmelidirler ki birisinin ba覺na istenmeyen bir ey geldii zaman inan覺n en 癟ok ben 羹z羹l羹yorum. imdi bu k覺z覺m覺z覺n d羹nyas覺 da ahreti de zindan olacak. Ne yapacak imdi bu kardeimiz diyorum. Bu kitab覺m覺 da onlar覺 bekleyen tehlikelerden korumak ve her birinin hayalinde ki beyaz atl覺 prens色ile evlenerek mutlu yuvalar覺n覺 kurabilmeleri i癟in haz覺rlad覺m. Tabii erkeler i癟inde hayallerinde ki Pamuk prensesi bulmay覺 vaat ederek色

      KEND襤N襤Z襤 KOCANIZA SAKLAYIN’
      Yukar覺da fl繹rt yapmaya yeni balayan iki gencin fotoraf覺n覺 koydum. Bu iin balang覺c覺d覺r ve g繹n羹l h覺rs覺zl覺覺n覺n nas覺l ve ne kadar cazip yap覺lmakta olduunu g繹stermektedir. Bu fotoraf覺 g繹r羹p de b羹t羹n hayat bu ekilde devam edecek zanneden k覺zlar覺m覺z覺 imdiden ikaz ederek diyorum ki Hay覺r. Bu iler b繹yle balamakta ama b繹yle devem etmemektedir.
      Gen癟 k覺zlar; b羹t羹n ziynetlerinizi sizi nik璽hlayacak olan kocalar覺n覺za vermek istemez misiniz? O halde bu kitab覺 okuyun Delikanl覺lar; evleneceiniz k覺z覺n sizden 繹nce bakalar覺yla fl繹rt yapmas覺n覺 ve sanki 覺s覺r覺lm覺 bir elman覺n talibi olmak ister miydiniz? O halde siz de fl繹rt yapmay覺n ve bu kitab覺 okuyun
      Bu kitapta, bu ilerin nas覺l balay覺p nas覺l devam ettiini ve nas覺l neticelendiini birlikte inceleyeceiz. Temennimiz, hi癟bir k覺z覺m覺z覺n Fl繹rt yang覺n覺na色 d羹erek yanmamas覺d覺r.

      http://www.milliyet.com.tr/belediye-otobusunde-flort-uyarisi–gundem-1917989/

    23. 23 Anonim 28 Eyl羹l 14 / 11pm

      bu arada bazen b繹yle oluyor neden anlam覺yorum kusura bakmay覺n. tart覺man覺n oradan devam覺 i癟in ta覺man覺z m羹mk羹nse sevinirim. bundan sonra gitmediinde buraya m覺 g繹nderelim?

    24. 24 Anonim 2 Temmuz 16 / 7pm

      G羹n Zileli’ye de bir asabiyet geldi bu aralar. S覺caklardan m覺d覺r nedir? Bir sinirlilik hali var 羹zerinde.

      G羹n Zileli

      yoo… hi癟 de sinirli deilim.


    G羹n Zileli
    R繹portajlar
    Son R繹portaj:
    T羹m R繹portajlar:

    K襤TAP Tan覺t覺m Yaz覺lar覺


    > Beni en 癟ok etkileyen yazar, air ve kitaplar
    > Anarist Kitapl覺k
    > Linkler

    D覺 Yaz覺lar

    - IKTI -
    Anarizme Kenar Notlar覺, Yazan: G羹n Zileli, propaganda yay覺nlar覺, 2016

    Anarizme Kenar Notlar覺 (ekitap)
    Yazan: G羹n Zileli,
    propaganda yay覺nlar覺, 2016


    K襤TAP TANITIM
    - TM K襤TAPILARDA -
    anlar, Yazan: G羹n Zileli, iletiim, 2016

    anlar
    Yazan: G羹n Zileli,
    iletiim, 2016


    K襤TAP TANITIM
    - TM K襤TAPILARDA -
    Bitmeyen Kavga  John Steinbeck, T羹rk癟esi: G羹n Zileli, Sel Yay覺nc覺l覺k, 2016

    Bitmeyen Kavga
    Yazan: John Steinbeck T羹rk癟esi: G羹n Zileli,
    Sel Yay覺nc覺l覺k, 2016


    K襤TAP TANITIM
    - TM K襤TAPILARDA -
    Kirov Cinayeti ve Stalin Yazan: Robert Conquest eviren: G羹n Zileli, h2o kitap, 2015

    Kirov Cinayeti ve Stalin
    Yazan: Robert Conquest eviren: G羹n Zileli,
    h2o kitap, 2015


    K襤TAP TANITIM
    - TM K襤TAPILARDA -
    Mevsimler (Roman) Yazan: G羹n Zileli, 襤letiim Yay覺nevi, 2014

    Mevsimler(Roman)
    Yazan: G羹n Zileli,
    襤letiim Yay覺nevi, 2014


    K襤TAP TANITIM
    - TM K襤TAPILARDA -
    Haziran G羹nleri  Gezi Notlar覺- Yazan: G羹n Zileli, b羹y羹l羹da Yay覺nevi, 2014

    Haziran G羹nleri Gezi Notlar覺-
    Yazan: G羹n Zileli,
    b羹y羹l羹da Yay覺nevi, 2014


    K襤TAP TANITIM
    - TM K襤TAPILARDA -
    Muhafazak璽r Liberalizm - Yazan: G羹n Zileli, 襤mge Kitapevi, 2014

    Muhafazak璽r Liberalizm
    Yazan: G羹n Zileli,
    襤mge Kitapevi, 2014


    K襤TAP TANITIM

    Kitap Raf覺

    tan覺t覺mlar i癟in, kitap kapaklar覺na t覺klay覺n覺z.
    > Yazd覺覺m Kitaplar覺n Tan覺t覺mlar覺
    Stalin Yarg覺lan覺yor
    Stalin Yarg覺lan覺yor
    襤stanbulum - Arnavutk繹y, G羹n Zileli, Heyamola Yay覺nlar覺, 2010
    Rejimler, Partiler, Kiiler ve 'Ulus'lar, G羹n Zileli, 2010, Kibele Yay覺nlar覺
    Benim Kahraman K繹peklerim, Yazan: G羹n Zileli, zy羹rek Yay覺nlar覺, 2012
    Benim Kahraman K繹peklerim, Yazan: G羹n Zileli, zy羹rek Yay覺nlar覺, 2012
    Muhafazak璽r Liberalizm  Yazan: G羹n Zileli, 襤mge Kitapevi, 2014
    Haziran G羹nleri -Gezi Notlar覺- Yazan: G羹n Zileli, b羹y羹l羹da Yay覺nevi, 2014
    Mevsimler (Roman) Yazan: G羹n Zileli, 襤letiim Yay覺nevi, 2014
    anlar (Roman), Yazan: G羹n Zileli, iletiim, 2016
    Anarizme Kenar Notlar覺 (ekitap), Yazan: G羹n Zileli, propaganda yay覺nlar覺, 2016
    > evirisini Yapt覺覺m Kitaplar覺n Tan覺t覺mlar覺
    襤癟iler al覺maya Kar覺
    Margarete Buber Neumann, 襤ki Diktat繹rl羹k Alt覺nda - eviren: G羹n Zileli, 襤mge 2012
    Gece Yar覺s覺nda Ayd覺nl覺k - Yazan: Erica Wallach - ev: G羹n Zileli, Ayr覺nt覺 Yay覺nlar覺, 2013
    Kirov Cinayeti ve Stalin Yazan: Robert Conquest eviren: G羹n Zileli, h2o kitap, 2015
    Bitmeyen Kavga

    Kitaplar ve Yaz覺lar

    YAYINKOLEKT襤F襤 K襤TAPLARI

    3 YEN襤 K襤TAP IKTI

            
  • "Hayats覺z Kad覺n" AYE (YEN襤)
  • Leninn璽me (YEN襤)
  • D羹nyan覺n Her Yeri Sahne (YEN襤)
  • Halk Silahlan覺nca
  • Kom羹n Bilgelii
  • Yitik
  • Efendisiz Demokrasi
  • 襤mlas覺z Bah癟e iirleri
  • Peime Verdi
  • T羹rler ve Cinsler


  • Son Yaz覺lar

    Yeniden G羹ncel Yaz覺lar

    Soru Cevap B繹l羹m羹

    Yorumlar

    DUYURU: 1 Martta Yorumlar B繹l羹m羹 yeniden a癟覺l覺yor!
    En ok Yorum Yaz覺lm覺 Yaz覺lar
    Sitede toplam, 1784 yazı  ve 42,475 yorum bulunmaktad覺r.
    Forum Sayfas覺



    Konuk G繹rseller

      Konuk Yaz覺lar

      T羹m Konuk Yaz覺lar



      Konuk Yazarlar

      Portreler


      DUYURU: 1 Martta Yorumlar B繹l羹m羹 yeniden a癟覺l覺yor!
      ANAR襤ZME KENAR NOTLARI (ekitap)
      - IKTI -
      Anarizme Kenar Notlar覺, Yazan: G羹n Zileli, propaganda yay覺nlar覺, 2016

      Anarizme Kenar Notlar覺 (ekitap)
      Yazan: G羹n Zileli,
      propaganda yay覺nlar覺, 2016


      K襤TAP TANITIM
      TM DUYURULAR
      YAZI AR襤V襤

      Kategoriler


      K襤TAP Tan覺t覺m Yaz覺lar覺


      Sesli Ariv

      ...