Fikret Ba┼čkaya / Neden Hilafeti ihya etmek istiyorlar? ┬á

 

Politik ─░slamc─▒ AKP ba┼člarda dinci y├╝z├╝n├╝ gizlemeye ├Âzen g├Âsterdi. Takiyye ─░slamc─▒lar─▒n karekteridir. Durumlar─▒n─▒ sa─člamla┼čt─▒rd─▒k├ža, devlete hakim olduk├ža, iktidarlar─▒n─▒ peki┼čtirdik├že ger├žek niyetlerini gizlemeye, takiyyeye art─▒k ihtiya├ž duymad─▒lar. Fakat, Politik ─░slamc─▒l─▒k s├Âz konusu oldu─čunda, din bir ama├ž de─čil, ara├žt─▒r. As─▒l ama├ž s├Âzde bir din├« referansla iktidar olmak, b├╝t├žeyi, hazineyi, ├╝lke zenginli─čini ya─čmalamakt─▒r. Geride kalan d├Ânemde bu ├╝lkenin var─▒n─▒-yo─čunu nas─▒l ya─čmalad─▒klar─▒, ├╝lke zenginli─čini nas─▒l talan ettikleri, ├╝lkeyi nas─▒l ya┼čanamaz bir yer haline getirdikleri ilgili herkesin mal├╗mudur…

 

Toplumu dar-├╝l harp ve darÔÇÖ├╝l ─░slam olarak ikiye b├Âl├╝yorlar. Kendileri gibi olmayanlar─▒ dar-├╝l harp cephesinde, netice itibar─▒yle katli vacip kafirler olarak g├Âr├╝yorlar. Asl─▒nda ÔÇťkutupla┼čt─▒rmadanÔÇŁ ├Âte bir durum s├Âz konusudur… Tabii kafirleri katledip mallar─▒na el koymak, kad─▒nlar─▒ da k├Âlele┼čtirmek cennete giden yolu aralayan kutsal bir eylem say─▒l─▒yor… 15 Temmuz gecesi asker├« ├Â─črencilerin boynunu kesenler, bo─čaz─▒n sular─▒na atanlar Hilafet geldi─činde ne yapabileceklerine dair bir fikir veriyor…

 

Din her zaman bir egemenlik arac─▒ olmu┼čtur. S├Âm├╝r├╝y├╝, ya─čma ve talan─▒, bask─▒y─▒ ve zulm├╝ me┼črula┼čt─▒rman─▒n etkin bir arac─▒ olmu┼čtur. Bir de tabii dinin bireyi ve bireyin ├Âzel ya┼čam─▒n─▒ angaje eden yan─▒ var…

 

Son tahlilde din bir ideolojidir ve yoruma tabidir. O i┼či de burnundan k─▒l ald─▒rmayan din alimleri, ulema yap─▒yor. Dolay─▒s─▒yla, yaz─▒l─▒, ba┼č─▒-sonu belli uyulmas─▒ gereken evrensel de─čerlere ve kurallara orada yer yoktur. Yorum daima iktidardakilerin, g├╝├ž ve iktidar sahiplerinin ├ž─▒kar─▒n─▒ g├Âzetecek ┼čekilde yap─▒l─▒r…Ulema tayfas─▒n─▒n el ├╝st├╝nde tutulmas─▒n─▒n nedeni budur…Yoksullardan/ezilenlerden yana tav─▒r koyana asla ya┼čama ┼čans─▒ tan─▒nmaz… Mesela Serez ├çar┼č─▒s─▒nda as─▒l─▒r…

 

E─čer Hilafeti ihya etmeyi ba┼čar─▒rlarsa, art─▒k hi├ž bir evrensel kurala, hi├žbir ilkeye, hi├žbir yasaya ihtiya├ž duymayacaklar… Her istediklerini yapma olana─č─▒na kavu┼čacaklar. Kimseye hesap vermek zorunda da olmayacaklar… Neyin ne oldu─čuna, nas─▒l olmas─▒ gerekti─čine fetvac─▒ ÔÇťalimlerÔÇŁ karar verecek… ┼×imdilerde bas─▒na yans─▒yan fetvalar, e─čer Hilafeti dayatmay─▒ ba┼čar─▒rlarsa neler yapabilecekleri hakk─▒nda fikir veriyor… L├ókin, ├Âyle bir ┼čeyi asla ba┼čaramazlar. Bu ├╝lkenin ilerici, ayd─▒nl─▒k g├╝├žleri dinci yobazlara pabu├ž b─▒rakmaz… Kald─▒ ki,toplum ├žo─čunlu─ču Politik ─░slamc─▒ iktidar─▒n dayatmalar─▒na kar┼č─▒… Sald─▒r─▒-direni┼č/kar┼č─▒ sald─▒r─▒ diyalekti─či diye bir ┼čey oldu─čunun fark─▒nda de─čiller… ÔÇśK├Âpeksiz k├Âyle de─čneksiz gezebileceklerini san─▒yorlar… Oysa k├Ây├╝n manzaras─▒ farkl─▒… Dolay─▒s─▒yla yap─▒lanlar ve yap─▒lmak istenenler nafile zorlamalardan ├Âte bir anlam ifade etmiyor…

 

Politik ─░slamc─▒l─▒k demek, her t├╝rl├╝ insan├«-evrensel de─čerin ink├ór edilmesi demektir. Kendilerini Bat─▒ d├╝┼čman─▒ sayarlar ama as─▒l Hristiyan d├╝┼čman─▒d─▒rlar. Kapitalizm hakk─▒nda bir fikre sahip de─čillerdir. Tam tersine, kapitalizmi insanl─▒─č─▒n ÔÇťnormal haliÔÇŁ sayarlar. Dolay─▒s─▒yla anti-emperyalist olmalar─▒ m├╝mk├╝n de─čildir… Bo┼čuna ÔÇťher s├Âz her a─č─▒za yak─▒┼čmazÔÇŁ┬á denmemi┼čtir…

 

AKP se├žimle iktidara geldi ama art─▒k se├žimle iktidardan gitmek istemiyor. Zira onlar i├žin iktidar─▒ b─▒rakman─▒n maliyeti ├žok b├╝y├╝k… S├Âm├╝r├╝n├╝n, ya─čma ve talan─▒n tad─▒na ├Âylesine vard─▒lar ki, o olanaklardan muhrum olmak istemiyorlar… Kendi varl─▒klar─▒n─▒ ├╝lkenin varl─▒─č─▒ ve gelece─čiyle ├Âzde┼č saymalar─▒n─▒n nedeni bu… ─░┼čte ÔÇťBiz yoksak, T├╝rkiye yok!ÔÇŁ safsatas─▒…Ve ikincisi, su├ža, yolsuzlu─ča, hukuksuzlu─ča o kadar bula┼čt─▒lar ki, iktidardan d├╝┼čt├╝klerinde mutlaka yarg─▒lanacaklar─▒n─▒, hesap vereceklerini biliyorlar. Son d├Ânemde dayatmak istedikleri zorlamalar─▒n as─▒l nedeni bu. Kald─▒ ki, ÔÇťas─▒l iktidar da g├Âr├╝nen iktidar de─čilÔÇŁ. Politikalar ├Ânce tarikatlar, cemaatler kat─▒nda dinci g├╝├ž odaklar─▒ taraf─▒ndakotar─▒l─▒yor, c├╝ppeliler, takkeliler karar veriyor, kravatl─▒lar uyguluyor… Aralar─▒nda tuhaf bir ÔÇťi┼čb├Âl├╝m├╝ÔÇŁ olu┼čmu┼č durumda… Rejimi h─▒zla bir ─░slam cumhuriyetine d├Ân├╝┼čt├╝rmek istiyorlar… …AKPÔÇÖnin ┼ču andaki slogan─▒ ÔÇťYa iktidar, ya hi├žÔÇŁ ┼čeklinde ├Âzetlenebilir. O yolda g├Âze alamayacaklar─▒ hi├žbir melanet yoktur… Son ├ž─▒kan 696 nolu KHK, niyetlerini a├ž─▒k ediyor…

 

Art─▒k ├╝lkeyi y├Ânetilemez duruma getirdiler ve y├Ânetemiyorlar… Politik ─░slamc─▒ kafayla ba┼čka t├╝rl├╝ olabilir miydi? Ellerinde bask─▒y─▒, ┼čiddeti ve ter├Âr├╝ t─▒rmand─▒rmaktanba┼čka ┬ákoz yok… L├ókin bu i┼č bask─▒yla, ┼čiddetle olmaz… Zira rejim ├žoktan geni┼č kitlelerin g├Âz├╝nde me┼čruiyetini kaybetmi┼č bulunuyor…

 

B├Âyle bir durum s├Âz konusuyken, muhalefet cephesinin akl─▒n─▒ ba┼č─▒na almas─▒, olmayan ┼čeyleri varm─▒┼č sayma aymazl─▒─č─▒ndan kurtulmas─▒ gerekiyor. Zira, cumhurba┼čkan─▒ yok, ba┼čbakan yok, parlamento yok, anayasa mahkemesi yok, dolay─▒s─▒yla anayasa yok, Yarg─▒tay, Dan─▒┼čtay, Say─▒┼čtay yok, Y├╝ksek Se├žim Kurulu Yok, Mahkeme yok… Bunlar─▒n ruhuna ├žoktan el-fatiha denmi┼č bulunuyor… T├╝m kurumlar ├ž├Âkertilmi┼č durumda…

 

Anayasa Referandumu sonras─▒nda yazd─▒─č─▒m bir yaz─▒daki ├Âneriyi burada bir defa daha tekrarlamak gerekiyor: Muhalefet partilerinin vakit varken MeclisÔÇÖi terk etmeleri, muhalefeti as─▒l bulunmas─▒ gereken zemine ta┼č─▒malar─▒ gerekiyor. B├Âylesi bir ortamda olmayan parlamentoyu var sayman─▒n bir alemi yok…Meclisten ├žekilmek, rejimin gayri-me┼črulu─čunu a├ž─▒k eder, g├Âr├╝n├╝r k─▒lar, durumun netle┼čmesini sa─člar, dolay─▒s─▒yla muhalefefi etkinle┼čtirebilir. Bu arada kendilerini solda ve/veya muhalif sayan medyatik ayd─▒nlar─▒n AKP y├Âr├╝ngesindeki televizyon kanallar─▒na ├ž─▒k─▒p, ÔÇťtart─▒┼čma program─▒ÔÇŁ denilen sefil oyunda figuranl─▒k yapmalar─▒na gerek yok… AKPÔÇÖnin ÔÇťher ┼čeyi bilenÔÇŁ kadrolu uzman-tetik├žilerinin kar┼č─▒s─▒na oturarak, iktidar─▒ me┼črula┼čt─▒rd─▒klar─▒n─▒ bilmeleri gerekiyor… Tart─▒┼č─▒yormu┼č gibi yapman─▒n, o sefil oyuna alet olman─▒n ne alemi var?

 

Asl─▒nda ÔÇťher musibette bir hay─▒r vard─▒rÔÇŁ denmi┼čtir… Politik ─░slamc─▒ iktidar insanlara dinin, dincinin, devletin ve memurunun, h├ókimin ve savc─▒n─▒n…ÔÇťdemokratik, laik, sosyal hukuk devletiÔÇŁ denilenin asl─▒nda ne oldu─čunu g├Âstermi┼č olmal─▒d─▒r… Tabii ├Âzg├╝rl├╝─č├╝n, adaletin, demokrasinin de─čerini de… Bug├╝ne kadar ├Âzg├╝rl├╝k, sosyal e┼čitlik, ve demokrasi m├╝cadelesi hep dar bir sosyalist- ilerici-demokrat- ayd─▒n kitlenin i┼či olman─▒n ├Âtesine ge├žemedi… Arkalar─▒nda hi├žbir zaman g├╝├žl├╝ bir kitle deste─či olmad─▒… Bu y├╝zden ├žok b├╝y├╝k bedeller ├Âdediler… Bu sefer m├╝cadelenin geni┼č kitleler kat─▒nda da bir kar┼č─▒l─▒k bulma potansiyeli ortaya ├ž─▒km─▒┼č bulunuyor… Zira, ya┼čayarak demokrasinin, ├Âzg├╝rl├╝─č├╝n, sosyal e┼čitsizli─čin/e┼čitli─čin ne oldu─čunu anlamalar─▒ potansiyel bir olas─▒l─▒k haline geliyor.

 

Fakat kesin olan bir ┼čey var: ├ľzg├╝rl├╝k, sosyal e┼čitlik, demokrasi ve haysiyet m├╝cadelesinde kaybetmek diye bir ┼čey yoktur… Ad─▒m─▒n─▒ att─▒n m─▒ ├Âzg├╝rle┼čmeye ba┼člars─▒n ve ├Âylece s├╝r├╝p gider…

  • Soru sor

  • YAZI DETAYLARI